Cooking is love made visible

Szöszi a konyhában

Szöszi a konyhában

Manna Lounge

2016. április 21. - fuf87

Nem emlékszem már, hol voltunk az official Étterem hét ideje alatt, nem is releváns, lényeg, hogy a ráadásba azért belekóstoltunk a barátainkkal, méghozzá a Manna Lounge-ban. A Manna lett a legkedveltebb étterem, az olcsóbb, 3300 Ft/fő-s kategóriában, így kíváncsi voltam, mit tudnak villantani, íme az összefoglaló és a véleményünk:)

A Manna az Alagút tetején helyezkedik el, megközelíthetjük a Palota út és a Váralja út felől is.(Budapest, Palota út 17, de a taxisoknak 16-os számot mondjunk, így könnyebben odatalálnak.) Kedvesen fogadtak, a pincérek pedig igazán figyelmesek és toppon voltak a menüt illetőleg is. Viszonylag széles választékú menükártyát állítottak össze, amit én szimpatikusnak találtam, 6 féle előétel, 6 féle főétel és 2 féle desszert közül lehetett válogatni, ez azért nem rossz. A pincér teljesen képben volt, és nagyon gyorsan és részletekbe mélyedően adott tájékoztatást a menü kapcsán felmerülő kérdéseinkre - buksisimi kiosztva, nem úgy a kollégájának, aki majdnem ránk ejtett egy csomó tányért és villát, amik végül csak a földön landoltak, az asztalunktól cirka 30 cm-re.

Érkezésünkkör kaptunk egy pohár habzóbort is, ami kellemes indítása volt az estének, főleg, hogy előtte futottam 5 km-t és farkaséhesen érkeztem, nem csiccsentettem be, á dehogy :) Nagy örömünkre szolgált, hogy a borlapon megtaláltuk kedvenc fehérborunkat, a St. Andrea Napbort, a barátaink Haraszthy Irsait rendeltek, ami szintén nagyon finom. Bár be kell valljam,a Napbort hétezer forintért túlárazottnak találtam, persze kikértük, de a valós ára 2500 Ft körül mozog, bár ezeken a helyeken tendencia, hogy az italokhoz való hozzájutás nem emberi áron történik. A borlap negatívuma az árak mellett, hogy fehérborok közül csak az Olaszrizlingekből lehetett egy pohárral kérni, és 1dl 900 Ft volt, amit szintén nem értettem, anyway, az árpolitika nem az én asztalom.

Míg vártuk az előételeket, érkezett egy kis kedvcsináló. Házikenyér & kencefice.

m1_5.jpg

m2_5.jpg

Mindkettő nagyon finom volt, bár az nem áll össze, hogy négy főnek mért ugyanannyi fűszeres vajat adnak, mint a mellettünk ülő asztalnál kettőnek, a spóroláson van a hangsúly, vagy talán a figyelmetlenségen? Nem volt rossz, de hasra sem estem.

Lassan de biztosan érkeztek az előételek is. Kacsamáj bon-bont kértem, mandulával és házikaláccsal.

m5_3.jpg


A bon-bon isteni volt, jól csúszott hozzá a pár zöld levélke, a házi kalács engem inkább pirítósra emlékeztetett, jobban örültem volna, ha nem ennyire kemény, ettől függetlenül, kellemes megágyazás volt a főételnek. Szuperül harmonizált a Napborral. Hanna és Gábor is erre voksolt. 

Hanna is imádta, megígértem, csinálok nekünk, ha legközelebb borozunk. Többet, sokat, kurva sokat :)

Gáborom: "Nagyon tetszett a külalak és az íz. A saláta roppanós volt, és friss - jól harmonizált a kacsamáj telt ízvilágával. Szívesen bepusziltam volna még két gombócot, ezért 9/10."

Hanna párja, A kettes számú Gábor azonban benevezett a Rilette-re, házi kenyérrel és hagymalekvárral.

m3_3.jpg

Ő így idézi fel az élményt: "A rilette maga nem volt túl jellegzetes de a hagymalekvárral kiegészítve egész korrekt előétel volt. A hagymalekvár világbajnok volt állagra és ízre is."

A főételek is hamarosan megérkeztek. Mi Gáborral, mivel hasonló ízlésünk van, mindketten barna sörös marhapofát rendeltünk,comté sajttal és snidlinges blinivel.

m4_4.jpg

Nekem a tányér elrendezése nem tetszett. Kicsit marhapörköltre hajazó megjelenés, a blini rádobva. Viszont az ízével nem volt gond, finom volt, mérsékelten fűszerezve, épp jól érvényesült a marha jellegzetes ízvilága, bár nem tudom gomba mért került bele, szerintem elhagyható lett volna. A blini finom volt, mennyiségre pedig elegendő köret - nem robbantam szét, kellemesen kitöltötte a gyomromat, de nem dipankrin-gyanúsan. 7.5/10

Gáborom: " Ízletes volt, normál adag, korrekt fűszerezés, tetszett hozzá az a kis pogácsa. 7/10" (Szivem, az a blini volt:) )

Hanna a vegetáriánus főételre szavazott: malanga lepény, paradicsom salsa, guacomole. 

m7_2.jpg

"A lepény: finom volt, közepesen átsütve, nem volt zsíros, pikáns ízesítés, pozitív hogy nem édes burgonya volt vagy sárgarépa, hanem különlegességképp ez a gumós növény :P

Salsa: kevés volt, kevés korianderrel, átlagos ízvilág

Guacamole: szerintem nem kell ennyire pépesíteni, összeturmixolni. Ízre finom volt, de nagyon krémes volt.
Összesen 6,5/10"
Gábor 2 nagyon szereti a kacsás dolgokat, így konfitált kacsacombot rendelt, édesburgonyás káposztás pudinggal. 
m6_2.jpg
"A kacsacomb méretre eléggé Junior volt, de ezen kívül csak jót tudok róla mondani. A bőrre ropogósra volt sütve és a hús omlós, vaj puha finom nem túl erős fűszerezéssel, jól érezhető volt a jellegzetes kacsa íz. Muffinak kinéző édesburgonyás káposztás pudingot kaptam köretként a tányéromra, látványra megfogott, nem volt mindennapi egy főétel köreteként. A káposzta elnyomta az édesburgonya ízét."

 

Kétféle deszsertből válaszhattunk, Gáborom a Pina Colada mousse mellett döntött.

m8_2.jpg

Ízvilága akárcsak a koktélé, szuper, krémes, tökéletes állag, könnyed volt, mégis elég. 

Gáborom: "A Pina Colada mousse krémes volt, könnyű, ízletes, de mégsem geil, teljesen oké volt nekem, csak ajánlani tudom. 9/10"

Mi többiek a Céklás Brownie-ra gerjedtünk rá, amit mézes-epres joghurttal szervíroztak.

m9_2.jpg

Nekem ez volt az este fénypontja. Könnyed, légies állag, nem az a brutál töménység, ami sokszor elrontja a brownie-t, pont jó volt. Ha nagyon bele akarok kötni, én nem biztos, hogy a süti szélét is szervíroznám - legalábbis a vendégeimnek, mert ez nem éppen professzionális - de mázlijuk van velem, én ugyanis imádom a süti szélét :) Az öntet remek kiegészítés volt. 9/10

Hanna: "Előétel és desszert egyébként 9/10 volt szerintem, nagyon nagyon finom ízekkel, (szerintem rosszul választottam a főételt:P)"

Gábor 2: "A desszert épp elegendő volt mennyiségre, valószínűsítem a céklától nem volt annyira tömény ez a brownie sőt levegősnek mondanám. Nagyon finom volt a süti a hozzáadott epres öntettel, jól kiegészítették egymást a brownie kicsit kesernyés kakaós íze és az eper édessége.

Az étterem ajánlott minősítést kap! 10/7"

Első körben: Hanna barátnőmnek és Gáborának, valamint az én Gáboromnak is köszönöm a minősítést, máskor is csináljátok gyerekek! :) Második körben nálam a desszert nyert, utána az előétel, utolsó helyen a főétel végzett. Külön pozitívum, hogy a vacsora végén kaptunk egy újabb 3300 Ft-os kupont, ami május 31-ig egy újonnan összepakolt 3 fogásos menüre beváltható lesz, mi ugyenezzel a társasággal itt leszünk, és egy ugyanilyen beszámoló várható majd! Az étterem nálam ajánlott kategóriát képvisel, mind romi vacsihoz, mind baráti vacsihoz remek helyszín, még business ügyletekhez is! Ergó mindennel kompatibilis, szerethető. Ez az étteremhetes vacsora pedig ár-érték arányban kiváló választás volt, a hely hangulata is rendben volt.

Külön respekt a pincérnek, aki kijelentette, hogy ő az egyik előételt lassan sült tarjával szívesen összekombinálná, és egy tányérra összerakná, mert passzolnak egymáshoz, talán meg is történt, jó étvágyat neki :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fruzsifoz.blog.hu/api/trackback/id/tr528649150

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása