Cooking is love made visible

Szöszi a konyhában

Szöszi a konyhában

Low Carb Muszaka

2015. szeptember 14. - fuf87

m1_3.jpg

Hát igen, ki ne imádná ezt a jó kis rakott kaját? Nos, én nem ismerek olyan embert, aki ne enné meg boldogan. Ahány konyha, annyi szokás. Korábban egyszer már írtam a muszakáról, akkor a krumplis változatot készítettem el, ezúttal egy egyszerűbb, gyorsabb, diétásabb verzióban gyártottam le, és szerintem így is nagyon finom! 

Ha valaki mégis krumplival favorizálná: http://fruzsifoz.blog.hu/2014/04/28/a_gorog_konyha_erintese_mousaka 

Hozzávalók:

- 2-3 közepes méretű padlizsán

- 2 fej vöröshagyma

- 5-6 gerezd fokhagyma

- egy kevés chili (aki akarja kihagyhatja)

- 70-80 dkg darált hús (sertés/marha vagy vegyesen)

- só, soksoksok frissen őrölt bors, római kömény, kevés fahéj

- 5 dl natúr joghurt (görög preferált)/ tejföl

- friss bazsalikom (én ezúttal lilát használtam)

- 7-8 érett paradicsom

- 15-20 dkg gouda sajt

- kevés vaj (a tepsi kikenéséhez)

- 1 tojás

A padlizsánt felkraikázzuk, besózva állni hagyjuk fél órát, majd lemossuk a keserűséget róla, sóval, borssal ízesítjük és félretesszük.

m2_3.jpg

2 vöröshagymát felapírtunk és az összenyomott fokhagymával együtt megfuttatjuk kevés kókuszzsíron/olajon, majd sózunk, extrém sokat borsozunk (én úgy imádom), hozzáadunk egy kis chilit, római köményt és fahéjat.

m3_1.jpg

m4_1.jpg

Amikor a hús pirulni kezd, le is vehetjük a tűzhelyről. Egy tepsit kikenünk kevés vajjal, majd jöhetnek a rétegek. Alulra jöhet egy adag padlizsánkarika, rá bors, majd megkenjük joghurttal/tejföllel, rápakolunk ízlés szerint friss bazsalikom leveleket, majd jön rá egy réteg husi. A húsra egy réteg paradicsomkarika, arra pedig újból padlizsánkarika.

m5_1.jpg

m6.jpg

m7.jpg

m8.jpg

m9.jpg

Szóva ezt a kis játékot játsszuk, amíg el nem fogynak a hozzávalók. A legfelső réteget megkenjük jogurttal/tejföllel, amibe előzetesen belecsapunk egy tojást. Ezután bemehet a tepsi a sütőbe fél órára, majd kikapjuk, rászórjuk a reszelt sajtot, és még 10 percet hagyjuk sülni, amikor a sajt kezd aranyszínben pompázni, készen is vagyunk. Én a sajtrétegre raktam még paradicsomkarikákat, mert feldobja, és mert még finomabb lesz tőle.

m10.jpg

m12.jpg

Egy pohár borral még tutibb, mi Bolyki Indián nyárral alapoztuk meg az élményt. Jó étvágyat!

m13.jpg

m14.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fruzsifoz.blog.hu/api/trackback/id/tr797787234

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása