Cooking is love made visible

Szöszi a konyhában

Szöszi a konyhában

Málnás máglyarakás

2015. augusztus 23. - fuf87

12_7.jpg

Az éhes, édességet követelő férfi jelenségét minden nő ismeri. Először csak finoman hárítjuk, gondolj a vonalaidra, meleg van, fáradt vagyok, van itthon fagyi meg csoki, és a többi kifogás. Ez ideig óráig működőképes is, ám van az a pont, ahol megszánjuk a pasit, és csinálunk neki valamit. Nálunk a stíriai metélt függés alap, de ezúttal máglyarakást kapott, és megette, de még hogy... :)

Szerintem ez egy egyszerű és spórolós, hó végi édesség, amit mindenki örömmel elfogyaszt, legyen szó kicsikről, nagyokról. Valaki zsemlét használ, valaki kalácsot, valaki tesz bele almát, valaki nem, sokféle ember, sokféle recept.

1_25.jpg 

Hozzávalók:

-10 régebbi zsemle / kifli / kalács

- 1/4 Rama margarin

- 5-6 tojás

- 10 ek xilit

- 1 vaníliarúd / aroma

- 6-7 dl tej (1.5%)

- málnalekvár (egy 5-6 dl-s üveg)

- 25 dkg darált dió/ 1 csomag kész diótöltelék 

- egy kevés zsemlemorzsa

Az elkészítés tényleg nem agysebészet :) Szóval vágjuk fel a zsemléket kb 1 cm-es szeletekre. (Ha valaki nagyon egészségtudatos akar lenni, használjon update vagy szénhidrátcsökkentett zsemlét.)

2_23.jpg

Közben langyosítsuk fel a tejet, és válasszuk szét a tojásokat. Adjuk hozzá a tojássárgájákat a tejhez 3 ek xilittel, a kikapart vaníliával és az olvasztott vajjal, én adtam még hozzá egy kevés rum aromát is, ne kérdezzétek miért.)

3_22.jpg

Vajazzunk ki egy tűzálló edényt (én jénait használtam), kevés szemlemorzsát tehetünk alá, nem muszáj. A felvágott zsemleszeletkék egyik részét mártsuk meg a vaníliás-rumos tejben, és béleljük ki velük az edényt.

4_19.jpg

Erre a rétegre jöhet a lekvár.

5_20.jpg

6_16.jpg

Na ezzel ne spóroljunk, nincs rosszabb egy szahara feelinges máglayarakásnál, tocsogjon! (Én vaciláltam áfonyát, vagy málnát használjak, mivel mindkettőből készítettem tavaly xilites változatot...végülis a málnára esett a választásom.) Na erre került a kész diótöltelék, majd a következő adag zsemleszeletke. 

7_14.jpg

Ezt utána betettem a sütőbe 20 percre. (180 fok, légkeverés)

Közben felverjük a habot 2 ek xilit társaságában, majd kikapjuk a  tálat a sütőből és ráborítjuk az alkotás tetejére a felvert habot, majd szépen elegyengetjük.

8_12.jpg

9_9.jpg

10_6.jpg

11_16.jpg

Ha elkészült a remekmű, hagyjuk hűlni, különben ahogy megpróbálunk szedni belőle, nehéz lesz szép szeleteket kanyarítani. Ne legyetek mohók, én szóltam :)

13_4.jpg

14_4.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://fruzsifoz.blog.hu/api/trackback/id/tr837693794

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása