Cooking is love made visible

Szöszi a konyhában

Szöszi a konyhában

Baked beans

ahogy mi szeretjük

2021. szeptember 21. - fuf87

image5_10.jpeg

Mindig is furcsán néztem, amikor valaki sült babot emlegetett, attól meg szabályosan kirázott a hideg, amikor a UK-ban voltam üzleti úton és ették a babot reggelire. De ez nem az a bab, ez annál sokkal finomabb, füstösebb, egyedibb. És nem is (angol) reggelihez ajánlom, sokkal inkább füstölőben készült húsokhoz, vagy akár egy roston csirkemellhez, az biztos, hogy nem átlagos köret, és még az is meg fogja nyalni mind a tíz ujját, aki fél a babtól :) Relatíve gyorsan elkészíthető, nem igényel extra előkészületet és igazán egyedi élményt ad.

Hozzávalók:

 -20 dkg apróra kockázott sonka/bacon (én a SPAR-ban találtam rántottához használható, apróra vágott sonkát, ami igazán finom, ha lepirítjuk kevés olajon, így én bacon helyett ezt használtam, de baconnel is tökéletes. Ha valaki vega, ne tegye bele szimplán, nem lesz rosszabb az ízélmény.)

- 800 g vörösbab (én a Bonduelle családi kiszerelést választottam ezúttal)

- olaj

- 3 kaliforniai paprika kockázva

- 3 fej vöröshagyma

- só

- frissen őrölt bors

- füstölt paprika

- 3 ek almaecet

- 3 ek worcestershire szósz

- 3 ek dijoni mustár

- 5 ek paradicsomszósz (ketchup is lehet)

- 3 ek barbecue szósz

 opcionálisan: friss koriander

A kockázott sonkát kevés olajon megpirítottam, hozzáadtam az apróra vágott vöröshagymát, majd mikor jól megizzadt a szintén kockára vágott kaliforniai paprikákat.

image0_1_5.jpeg

image1_1_4.jpeg

Hagytam egy kicsit rotyogni, majd jött szépen sorban: a paradicsomszósz, a mustár, a worcestershire szósz, a barbecue és az almaecet, ezt követően jó alaposan megfűszereztem még az alapot, majd hozzáadtam a babot és lassú tüzön rötyögtattam úgy 10-15 percet, figyeltem, hogy folyamatosan meg legyen keverve, hiszen a sűrűsége végett gyorsan oda tudja kapni az alját.

image4_10.jpeg

Közben begyújtottam a sütőt 150 fokra. Majd betettem a fazekat még fél órára, hogy jó sziruposra süljön az alkotás. Zseniálisan finom, egyedi ízvilágú, füstös csoda babos köret/egytál készült belőle - ahogy említettem mi ha füstölünk, nálunk alapköret, de bármilyen húsihoz szuper, vagy akár önmagában, esetleg friss kenyérrel, bagettel, tortillával is kielégítő élményt tud nyújtani. Mivel én korianderfüggő vagyok, bármilyen ételhez el tudom képzelni a frissen vágott koriandert, így ennek a tetejére is nyugodtan lehet szórni egy adagot tálaláskor, persze opcionálisan :) Jó étvágyat! 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fruzsifoz.blog.hu/api/trackback/id/tr8316690844

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása