Cooking is love made visible

Szöszi a konyhában

Szöszi a konyhában

Gesztenyés kifli

Karácsonyi sütiláz

2021. december 16. - fuf87

image2_4_3.jpeg

A héten már elkezdtük a próbasütéseket az ünnepkre ráfordulva, és milyen jól tettük - ezek a pompi kis kiflik is ennek keretein belül készültek el. Ajánlom mindenkinek, aki kicsit tudatosabban étkezik, vagy van kedve valami karácsonyi sütit készíteni, ami natúrabb és kevésbé cukorsokkos ízvilággal hódít :)

Hozzávalók a tésztához::

- 120g langyos víz

- 2g só

- 5g porélesztő

- 60g eritrit (ha valaki akar, tehet többet is)

- 80g Alpro kókuszkrém

- 200g Szafi univerzális liszt

A vízhez adtam a sót, az élesztőt, az eritritet, majd a kókuszkrémet és a lisztet, addig kikevertem, míg sűrűsödni kezdett, majd letakartam és hagytam 15 percet pihenni.

Hozzávalók a töltelékhez:

- 200g natúr gesztenyemassza (én Lidlben vettem)

- 60g eritrit

- 20g rumaroma

- 40g Alpro barista kókuszital

+

a forgatáshoz: poreritrit

A gesztenyemasszát egy villával összetörtem, hozzáadtam a többi cuccot és szépen összedolgoztam, bedobtam a végén a hűtőbe egy 10 percre, közben a tésztátt kinyújtottam lisztezett felületen és 14 kiflinek való karikát szaggattam belőle, ezeken oszlattam el a tölteléket 14 részre, majd kis kifliket formáztam belőle.

image0_4_1.jpeg

A sütőt 220 fokra melegítettem, alsó-felső sütésen 15 percet sütöttem, szépen megnőttek na :)

image1_3_6.jpeg

Mikor kihűlt kevés poreritritben megforgattam őket, melegen addiktív, de kihálve sem okoz csalódást, a tészta szépen őrzi a puhaságát. Ugyanezt el fogom készíteni mákos töltelékkel is :) Que approveche! :)

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fruzsifoz.blog.hu/api/trackback/id/tr1916785116

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása