Cooking is love made visible

Szöszi a konyhában

Szöszi a konyhában

Rakott káposzta

2023. október 12. - fuf87

image0_7_2.jpeg

Amikor kicsi voltam, egészen gimis koromig a menzai kajára voltam kárhozatva - mivel akkoriban extrém válogatós voltam, voltak olyan ételek, melyeknek a szagát megérezve menekülőre fogtam, vagy ha be is ültem megvárni, míg a barátaim megeszik a kaját, én tuti egy falatot sem ettem, az egyik ilyen fogás a rakott káposzta volt, aztán eme étel kapcsán is (mint oly sok másiknál) vett egy éles fordulatot az ízlésem, és most már jó szívvel fogyasztom el bármikor.

Hozzávalók:

- 1 tasak Basmati rizs (Uncle Bens - kb 120-125g)

- 2 közepes méretű vöröshagyma

- 4 gerezd fokhagyma

- 500g 10%-os sertés darált hús

- 1 kg vecsési savanyú káposzta

- 150g Creme Vega

- só, bors, majoranna

- füstölt paprika

- kevés olívaolaj

A hagymát apróra kockáztam, ill. a fokhagymát is. Majd kevés olívaolajon megdinszteltem őket, hozzáadtam a darált húst, majd kifehérítettem, jöttek a fűszerek: só, bors, majoranna és egy kevés füsölt paprika is, majd készre pirítottam a husit. Elővettem kedvenc kis tepsimet és jöhettek a rétegek: egy réteg savanyú káposzta, egy réteg rizs, egy réteg darált hús, majd ez még egyszer, a lényeg, hogy az utolsó réteg káposzta legyen, a tetejét megkentem vegán tejföllel, majd sóztam és borsoztam is. Végül 160 fokon légkeverésen 40-45 perc alatt készre sütöttem, mennyei lett. Tálalásnál lehet még rá dobni egy kis vegán tejfölt, csak hogy fokozzuk az élvezeteket :)

A bejegyzés trackback címe:

https://fruzsifoz.blog.hu/api/trackback/id/tr718233255

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása