Cooking is love made visible

Szöszi a konyhában

Szöszi a konyhában

Rakott kel

2020. december 30. - fuf87

image6_10.jpeg

Ehhez a kajához is fel kell nőni, de tényleg. Évekig rá se néztem, vagy befintorogtam, hogy ez mi? Aztán rájöttem, hogy ez nem is rossz, sőt egyenesen finom :) hiába gyerekek, öregszem. Ez egy valóban kiadós kaja, pár napra ki lehet ikszelni a konyhai teendőket, és sokáig eláll hűtőben, ja és mellesleg melegítve finomabb, mint frissen, ha megsült, hagyjátok kicsit kihűlni, utána lesz igazi.

Hozzávalók egy nagyobb, több napos adaghoz - lehet felezni is:

- 1 db kelkáposzta

- 1 kg darált hús (én marhával csináltam, de sertéssel is szupi lesz)

- 1 doboz vegaföl/tejföl

- 2 fej vöröshagyma

- 5-6 gerezd fokhagyma

- 400 ml paradicsomlé/paradicsomszósz/vegyesen

- fűszerek: só, bors, majoranna, kömény, pirospaprika, babérlevél

- 250 g rizs (2x125 g-os tasak)

- zsemlemorzsa

Én első körben megoperáltam a káposztát, leválasztottam a nagyobb leveleket, majd forrásban lévő vízbe tettem őket 5 percre, majd átemeltem egy hideg vizes edénybe, hogy kihűljenek, lecsepegtettem és félretettem őket.

image1_20.jpeg

Természetesen Gáborral szétröhögtük magunkat közben.

image0_15.jpeg

Egy edényben kevés olajon megfuttattam a vöröshagymát, majd rádobtam a fokhagymát is, majd a darált húst, hagytam lepirulni, mikor már kellemes színe volt, nyakon öntöttem a paradicsomszósszal, ami ha túl sűrű lenne, kis víz hozzáadásával higítható. Jól megfűszereztem, kábé 25 percet főztem lassabb tűzön, fedő alatt.

image2_15.jpeg

Közben megfőztem a rizst, én ezúttal tasakos Ben bácsit találtam a konyhában, így abból főztem meg 2x125 grammot. 

Ahogy megfőtt a ragu, hozzákevertem a rizst, majd előkaptam egy szép nagy tepsit, kicsit kiolajoztam, megszórtam gluténmentes zsemlemorzsával, majd lefektettem rá pár káposztalevelet, majd erre jött egy réteg húsos-rizses ragu, vegaföl, majd ezt ismételgettem, míg ki nem fogytam a dolgokból. az utolsó réteget jól megkentem vegaföllel, majd megszórtam zsemlemorzsával.

image3_16.jpeg

image4_9.jpeg

Betoltam a kábé 180 fokos sütőbe egy fél órára, (megint a Balcsis szuper tűzhellyel kellett kooperálni) utána hagytam pihenni. Közben elmentünk és futottunk egy jót, majd hazatérve vegaföllel és frissen őrölt fekete borssal fogyasztgattuk, úgy 4 napig, és minden nap egyre jobb lett, komolyan :) 

image5_14.jpeg

A bejegyzés trackback címe:

https://fruzsifoz.blog.hu/api/trackback/id/tr216341346

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása