Cooking is love made visible

Szöszi a konyhában

Szöszi a konyhában

Ázsiai garnélás rizstészta

2021. április 27. - fuf87

image11_2.jpeg

Ha az ember a balatoni házba cuccol le a pandémia és a pesti bezártság elől, hozzá kell szokni a gondolathoz, hogy nincs Wolt-os rendelés, meg pad thai meg jó kis dobozos ázsiai tésztacsodák, hanem van wok, előre bevásárolt alapanyagok, és 45 perc a vacsira, ha tetszik, ha nem. :) amúgy élveztem összedobni, és amikor a jellegzetes ázsiai illatok elkezdtek szállni a konyhában, az eléggé motiváló volt. Tengeri herkentyű ellenes olvasóimnak üzenem, csirkével is működik :) 

Hozzávalók:

- 500 g nagyméretű garnélafarok (Lidl-ben vettem)

- só, bors

- 3 sárgarépa

- 1 cukkini

- 250g shitake gomba

- 2 marék mungobabcsíra

- 1 csokor zöldhagyma

- 200 g rízstészta (szárazon)

- 2 tojás

- 2 marék földimogyoró

- 6 ek szójaszósz

- 6 ek rizsecet

- 6ek olívaolaj/szazámolaj

- 3 pupos teáskanál reszelt gyömbér

- 6 gerezd reszelt fokhagyma

A garnélákat kevés olajon lepirítottam és félretettem. (minimálisan sóztam, és borsoztam sütés közben, kicsi zöldhagymát rádobtam.)

image2_3_4.jpeg

A wokot úgy felforrósítottam, hogy sisteregjen és füstöljön, majd beledobtam a csíkokra vágott répát és cukkinit, majd a shitake gombát, jól lepirítottam őket, ezt is félretettem.

image3_2_4.jpeg

Közben a rizstésztát lobogó vízben főztem 8 percet, majd hagytam még állni a meleg vízben 10 percet, leszűrtem és szintén félretettem. Közben elkészítettem a szószt: összekevertem a szójaszószt, a rizsecetet, az olajat és beletettem a reszelt gyömbért és a fokhagymákat.

image0_8.jpeg

Majd a forró wokba beledobtam a leszűrt tésztát, majd ráütöttem a két tojást, mikor a tojás rásült, ráöntöttem a szószt, jól összeforgattam, majd jött hozzá a garnéla, a zöldségek.

image4_1_4.jpeg

image1_2_4.jpeg

A tetejére friss zöldhagymát vágtam, földimogyorót szórtam, és megkínáltam csírával is. Nem mondtam volna meg, hogy nem valahonnan rendeltük, hanem én készítettem, mert megszólalásig olyan volt, mint az éttermi :) Könnyű vacsi, pikk-pakk össze lehet dobni, és a férjek hálásak lesznek :) Enjoy!

image13_1.jpeg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fruzsifoz.blog.hu/api/trackback/id/tr2816515256

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása