Cooking is love made visible

Szöszi a konyhában

Szöszi a konyhában

Shakshuka

2020. április 04. - fuf87

image7_6.jpeg

Lássuk be, olyan időket élünk, amikor például egy fél kiló darált hús is felértékelődött. Na nem mintha eddig nem képviselt volna értéket, ha ott figyelt a hűtődben a beteljesülésre várva, de manapság igazi kincs. Így történt, hogy a minap már nagyon sikított, hogy kezdjek vele valamit, én pedig valami keleties ízre vágytam, meg zöldségekre. Eszembe jutott, hogy össze lehetne ütni egy jó kis shakshukát. Felmelegítette a lelkünket is, és legalább abban a negyed órában, amíg elégedetten elfogyasztottuk a vacsorát, nem olvastunk koronavírusos híreket. Itt megjegyezném, már alig várom, hogy nyár végén a Dobrumbában dobjunk be egy nagy kondérral a barátainkkal, és némi hideg fehérborral, de addig is itt vagyunk egymásnak, és itt vannak a hozzávalók is :)

Hozzávalók: (4 nagyobb adaghoz)

- 0.5 kg darált marhahús

- 2 közepes méretű vöröshagyma

- 10 gerezd fokhagyma (vagy több)

- 2 húsos kápia paprika

- 2 nagyobbacska kaliforniai paprika

- 4 paradicsom

- 1 hámozott paradicsom konzerv

- római kömény

- cayenne bors

- só

- pirospaprika

- chili

- egy nagy csokor petrezselyem

- 4-5 tojás

- 10-15 dkg feta sajt

A vörös-és a fokhagymát felaprítom, kevés olajon megdinsztelem, majd félrehúzom a serpenyőt, jöhet bele a pirospaprika, majd a darált hús.

image0_2_1.jpeg

image1_8.jpeg

Mikor a husi már kezd kicsit lepirulni, kezdek fűszerezni: római kömény (ezt küldjük meg rendesen), só, bors, cayenne bors, kevés chili (mivel a cayenne alapból csíp, ha valakinek nincs otthon cayenne, tökéletes lesz a fekete bors is, chili helyett pedig egy kis csípős paprika) Hozzáadom a felaprított paprikákat (kápia és kaliforniai), így rotyogtatom kábé 10 percet.

image2_8.jpeg

Majd jöhet a felkockázott paradicsom és a hámozott paradicsom konzerv. (meg egy újabb kör fűszer)

image3_8.jpeg

Kóstoljunk, mikor már alakul a molekula, hiszen lehet még kíván kis köményt vagy sót. A paradicsom hozzáadása után én levettem a főzőlapot 9-ről 6-ra, és negyed órát/tíz percet óvatos kavargatás mellett még főztem.

image4_4_1.jpeg

És jöjjön a slusszpoén. Ráütöttem 4 db tojást, és megsütöttem őket a tetején.

image5_8.jpeg

Én kicsit fehérje parás vagyok, így igyekeztem kicsit kavargatni, hogy jól süljön át, legközelebb nem fogok hozzányúlni, de azt gondolom a végeredmény így is tetszetős lett :) A tetejére rámorzsoltam a feta sajtot és a friss petrezselymet.

image6_5_1.jpeg

Ez az étel kíván egy finom kísérőitalt (na jó igazából minden kaja ilyen), mivel szombaton felfedeztem, hogy a Bortársaság is szállít Wolt-on, véletlenül megrendeltem a "Csak a fehér" válogatást, így ehhez a vacsihoz Bott Frigyes 2018-as Granum-ja fogyott, isteni volt. Másnap is ezt toltuk ebédre, durván 4 combosabb adagra volt elegendő ez a mennyiség, ha valaki szeretné, kiegészítheti a menüt friss bagettel, mivel én alapból nem eszem sokszor pékárut, én szentségtörő módon Abonettet majszoltam hozzá, de az sem alaptartozék, anélkül is ütni fog, jó étvágyat :)

image8_1_1.jpeg

A bejegyzés trackback címe:

https://fruzsifoz.blog.hu/api/trackback/id/tr2515592048

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

motoroskonyhaja 2020.05.10. 16:35:41

Izé, ez egy nyári, vagy kora őszi étel itthon, mert jelenleg nincs igazán szezonja a paradicsomnak, plusz ez a recept nem igazán az, amit a címének adtál...
motoroskonyhaja.blog.hu/2016/08/14/lecso_egyuk_arabul
süti beállítások módosítása