Cooking is love made visible

Szöszi a konyhában

Szöszi a konyhában

Viatnamese Pho Kacsamellel

2016. november 11. - fuf87

p1_13.jpg

A phó leves azok közé a frenetikus fogások közé tartozik, amelyek pár éve robbantak be erősebben a köztudatba itthon, amikor néhány street food-os helyen elkezdték őket nyomatni, igaz a jó kis autentikus ázsiai helyeken azért szembejöhetett már. Jómagam is nagy rajongója vagyok, sőt nem túlzok, ha azt mondom, hogy az egyik legnagyobb kedvencem, és szerintem sokan vagyunk ezzel így. Eme jeles étel a vietnámi konyha szülötte, egy tésztaleves, amely alapléből, rizstésztából, húsból, friss zöldségekből és fűszernövényekből áll. Arrafelé is több variáns létezik, leginkább a rizstészta szélessége adja ki a különbségeket, valamint a leves édessége, persze hozzávalókban is lehetnek differenciák. Mielőtt megfőztem a saját phómat, elég sok helyen utánaolvastam, mi a tökéletes leves titka, és minden szerénységet mellőzve azt kell, hogy mondjam, isteni finom lett. Ha unjátok a vasárnapi húslevest, cseréljétek le a vietnámi variánsra, lehet a nagyinak kikerekedik a szeme, de bejövős lesz! 

Hozzávalók: (egy jó nagy fazékhoz)

- 3 lilahagyma és 1 vöröshagyma félbevágva

- 50 dkg kacsamell felcsíkozva (bőrrel együtt) - lehet más húsból is!

Ha saját készítésű alaplé: akkor 1-1.5 kg csontos hús (amiből épp főzöd, lehet csirke, kacsa, marha blablabla)

Ha kész alapot használunk: 2 csomag Pho alap (de jóféle - pl. Culinarisos)

- 5 - 6 db csillagánizs

- 10 szem szegfűszeg

- 2-3 szál fahéj

- szemes bors (érzéssel)

- 6-7 ek halszósz

- egy fél édeskömény

- 10-12 dkg gyömbér

- só

Tartozékok a levesbe:

- friss koriander (sok)

- friss menta

- friss bazsalikom

- zöldhagyma

- babcsíra

- lime

- fokhagyma

- rizstészta - én 15-20 dkg-t szoktam egyszerre elkészíteni

p0_1.jpg

 Amennyiben alapléből készítjük a levest, akkor főzzük meg jó időben a szükséges mennyiségű alaplevünket, ez jó pár órás törrténet lesz, időmilliomosoknak melegen ajánlom, de hétvégén még beleférhet. Azonban, ha olyan rohangálós élettempót folytattok, mint jómagam, néha jól jöhet valami használható alap is (igen, kövezzetek meg!:) ) Én konrkétan a Culinarisban vásároltam zacskós alapból 2 darabot. (kb 4 literes fazékkal dolgoztam)

p2_13.jpg

A fazékban a vizet felforraltam, majd amikor kezdett forrni, hozzáadtam a 2 alapot és hagytam rotyogni kicsit. Mindeközben egy száraz wokban megpírítom az egész borsokat, a csillagánizst, a szegfűszeget és a fahéjat.

p3_11.jpg

Ha már kellemesen felszabadultak az illatok, beleborítom a megpirított fűszereket az a gyöngyöző alaplébe, ezt követően ugyanabban a száraz serpenyőben a 4 hagymát félbevágva a felaprított gyömbérrel elkezdtem lepirítani, ha megpirultak, ezeket is hozzáadom az alapléhez és hagyom főni közepes tüzön.

p4_9.jpg

p5_8.jpg

Kicsit később hozzáadjuk a félbevágott édesköményt és a kacsamellcsíkokat, na meg a halszószt.

p7_7.jpg

p6_6.jpg

p8_7.jpg

Emellett sózzuk is a levet. Összességében kábé egy órát főztem. Az eredeti receptben cukor is van, én azt kihagyom. Miközben szépen csendesen rotyog az alaplevünk, előkészítjük a feltéteket.

p9_5.jpg

A rizstésztát beáztatjuk hideg vízbe, hagyjuk állni fél órát. Én ezt követően betettem forró vízbe állni jó 15 percre, utána már jónak kell lennie, félretesszük. Felaprítjuk a zöldfűszereket, a zöldhagymát, a fokhagymát vékony cikkekre.

Tálalásnál a tányér aljába tettem néhány cikk fokhagymát, erre jött a rizstészta, erre folyattam rá a levet, amit előtte leszűrtem.

p10_1.jpg

p13_1.jpg

p12_1.jpg

Majd a tetejére halmoztam, a felkarikázott zöldhagymát, koriandert, mentát, bazsalikomot, csírát, na meg még 1-2 fokhagymacikket.

p14.jpg

p15.jpg

Az eredményt mutatja, hogy este 11-re készültem el a levessel, Gábor természetesen már ott sertepertélt a környékemen, így neki készítettem el az első adagot, majd a főzést követően bevágtam magam a kádba az aktuális csajos magazinommal, és maszsív 20 percig nagy csönd honolt a konyhában, amit csak a permanens szürcsölés tört meg, szóóóval valamit jól csináltam :)

Másnapra is vittünk a melóba, mondjuk jó pár dobozba kellett bepakolnunk, de hát annyi baj legyen, megéri.

p11_2.jpg

Ha elfogyna a hús, lehet utólag is gyártani még a léhez. Nálunk amikor elfogyott a kacsa, csináltam hozzá csirkemellcsíkokat, ugyanolyan finom volt.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fruzsifoz.blog.hu/api/trackback/id/tr711945275

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása