Cooking is love made visible

Szöszi a konyhában

Szöszi a konyhában

Sárgabaracklekvár

2015. szeptember 09. - fuf87

b1_2.jpg

Hát amikor 10 évesen a Nagymamám konyhájában álltam a rotyogó sárgabaracklekváros kondér mellett, ezerrel bosszankodva, hogy minek is lobbiztam érte két órát, hogy még aznap megfőzzük, és azon agyalva, kinek a kezébe nyomhatom a hosszú fakanalat, hogy elsprintelhessek fára mászni...na hát sosem gondoltam volna, hogy egyszer ilyen az én modern háztartásomban megtörténhet, hogy egy hasonló kondér mellett szórakozzak egy munkanapot követően. De megtörtént....

Mint minden dzsem készítsénél, itt is a szokásos aranyszabályt követtem (ami valószínűleg már Nektek is a könyökötökön jön ki, de azért leírom, bizti ami bizti): 1 kg gyümölcs, 10 dkg xilit, 1.5 dezsmfix 3:1

Mivel nem sikerült eljutnom a piacra, mert állati lusta módon képtelen voltam korán felkelni, és autóba ülni, hogy elugorjak a hőn szeretett Hunyadi térre a kora reggeli órákban, maradt az irodaházzal szemközti "Stadionok" zöldséges hiénák standja, ahol az ember egy barackmagra is ráfizeti a gatyáját, nemhogy 3.5 kg sárgabarackra...de hiába, a szükség nagy úr, szóval beruháztam rá. És kevésnek bizonyult utólag ez a mennyiség is, ugyanis csak 5 és fél üveg lett belőle, de a kevés is több mint a semmi, szóval ebből a lekvárból nem kap sem a család, sem a barátok, tut mir leid. (Ha olvastok drága Család és Barátok, majd kaptok másból, no para!)

Szóval mossuk át jól a barackokat,öntsük le őket forró vízzel, így könnyebben lejön a héjuk, majd magozzuk ki őket, a megmaradt gyümölcshús menjen az előkészített kondérba!

b2_3.jpg

b3_2.jpg

Ahogy elkezd melegedni, jöhet hozzá a xilit, majd első felrotyanás után a dzsemfix, még egy forrás, és le is húzhatjuk a fazekunkat, benne a 2015-ös sárgabarcklekvárunkkal, amiből nálam idén négy féle készült: sima, kardamomos, levendulás és narancslikőrös. (Ha túl darabosnak vagy szálasnak éreznénk a lekvárt, menjünk neki botmixerrel, de csak ha preferáljuk a folyósabb állagot.)

b6_2.jpg

b4_2.jpg

b5_2.jpg

Az előre streilizált üvegeinkbe beöntjük a forró nedűt, a simákat hagyjuk kicsit hűlni, az ízesíttetteknél a következő adagolást alkalmaztam: a levendulásba 2 tk levendulát, a kardamomosba egy púpos tk kardamomot, a narancslikőrösbe 1.5 ek narancslikőrt löttyintettem. Majd fedőkkel elő, és mehet a fejreállítás-visszafordítás procedúra.

b7_1.jpg

b8.jpg

b9.jpg

És a végén a legkedvesebb elfoglaltság: a címkézés. 

Jó étvágyat hozzá :)

b11.jpg

b12.jpg

b13.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://fruzsifoz.blog.hu/api/trackback/id/tr537767484

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása