Cooking is love made visible

Szöszi a konyhában

Szöszi a konyhában

Gyömbéres narancsos keksz

2017. december 26. - fuf87

image7_2.jpeg

Ez itt kérem szépen a karácsonyi süti vol2, amit a héten gyártottam, és ezek a helyes kis kekszpajtások beköltöztek  a mézeskalácsok mellé a fémdobozokba, amikből 3 van, egy a Szüleimnek, egy Anyóséknak és egy nekünk. Ez egy ízig-vérig karácsony ízű és illatú süti, amitől mindig mosolyra húzódik a szám. Igaz, hogy már totál karácsony van, de nem jutottam gép elé, na :)

Hozzávalók: 

- 1 cs őrölt gyömbér fűszerkeverék

- 3 tk fahéj

- 1 tk őrölt szegfűszeg

- 1 narancs héja + kifacsart leve

- 200g zabpehyelyliszt + 200g rizsliszt

- 1 tk szódabikarbóna

- 1 GM sütőpor

- 150g eritrit

- 2 ek méz

- 200g LM vaj

Tetejére: olvasztott magas kakaótartalmú csoki.

A sütőt előmelegítem légkeverésen 200 fokra. A hozzávalókat szépen összegyúrom.

image1_1.jpeg

Közben a tepsikbe sütőpapírt helyezek és kis gömböket formálok a tésztából, elhelyezem őket kb 3 cm-s távolságra egymástól, majd egy pohárral szépen kekszekké lapítom őket.

image2_1.jpeg

image3_1.jpeg

Majd 10 percet sütöm.  Óvatosan kiszedem a kekszeket, mert ilyenkor még könnyen törnek a puhaság miatt, fél órát pihentetem őket, közben gőz felett felolvasztom a csokit és megkenem a tetejüket.

image4.jpeg

12 órát hagytam pihenni, mielőtt bedobáltam őket a fémdobozba. Néha azóta is rájárunk :)

image5_1.jpeg

A bejegyzés trackback címe:

https://fruzsifoz.blog.hu/api/trackback/id/tr3313513899

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

takacsveca93 2018.12.09. 16:35:38

Gyorsan el is készítettem. Nem szeretek órákat robotolni a konyhában, bár ki szeret? :)
www.ujsagomat.hu/ca/
süti beállítások módosítása