Cooking is love made visible

Szöszi a konyhában

Szöszi a konyhában

Szeptemberi Répatorta

2017. szeptember 03. - fuf87

image9.JPG

Itt van az ősz, itt van újra...a kedvenc évszakom, a színes levelekkel, esővel, a vénasszonyok nyarának összes előnyével és hátrányával, én ilyenkor vagyok igazán elememben. Szeptemberben már nem szentségtörés bekapcsolni a sütőt, sőt szerintem illik. Szóval mi bekapcsoltuk a hétvégén - többször is, most az egyik alkotásról ejtenék pár mondatot, mégpedig a répatortáról amit készítettünk Gáborral, szerintem mennyei és még diétás is, kell ennél több? Ja és szerintem bárki elkészíti, akinek kedve van hozzá :)

Hozzávalók:

A tésztához:

- 30-40 dkg sárgarépa (apróra darálva)

- 15 dkg liszt (én Szaffi paleo lisztet használtam, de mehet Update-tel vagy zabpehelyliszttel is, vagy aki nem diétázik, simát is tehet bele.)

- 1 narancs héja

- 4 tojás

- 1 púpos ek mézeskalács fűszerkeverék

- 3 ek eritrit

- egy fél csomag mandulabél őrölve

- egy 2x2 cm-s darab gyömbér

A krémhez:

- 25 dkg túró

- 1 narancs leve

- mandula aroma / vmilyen alkohol

A répákat meghámozom, majd lepürésítem, egy tálba öntöm.

image1_3_1.JPG

Majd ehhez jöhet a narancs héja, a mézeskalács fűszerkeverék, az eritrit, a mandulabél összezúzva, a gyömbér és a liszt.

image2_3.JPG

A tojásokat szétválasztom, a fehérjéből kemény habot verek, óvatosan hozzáadom a sárgáját, majd óvatosan összekeverem a répás keverékkel.

image3_1.JPG

image4_2.JPG

Egy tortaformát kibélelek sütőpapírral, elegyengetem benne a masszát, és az előmelegített 180 fokos sütőbe bedobom az alkotást 30 percre sülni.

image5_2.JPG

image6.JPG

Közben elkészítem a krémet, 25 dkg zsírszegény túrót összeturmixolom az ominózus narancs levével, kis mandula aromával vagy valamilyen otthon fellelhető alkoholos itallal nyakon öntöm és hagyom pihenni. Ha megsült a tészta, leveszem a formát oldalról, majd megkenem a túrós krémmel.

image7_1.JPG

A tetejét reszelt répával díszítem, én kis étcsokiforgácsot is szórtam rá.

image8.JPG

Beteszem a hűtőbe, 2 óra után ehetjük is, mennyei lesz, jó étvágyat :)

image10.JPG

image11.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://fruzsifoz.blog.hu/api/trackback/id/tr1212801130

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása